Veilingshow
Het veilen van producten gebeurt al decennia lang en met de introductie van de Vrolijke Veilingshow wordt een traditionele verhandeling omgezet in een spetterende interactie met de bezoekers van de beurs.

Middels een bescheiden geluidsinstallatie wordt de veilingshow gepresenteerd. Ieder product/artikel zit in een luxe doos verpakt zodat de bezoeker de vorm van het product beslist niet kan herkennen. De veilingmeester en Van Stoffelen zijn goed op elkaar ingespeelde acteurs. Humoristisch gekleed en de veiling uitvoerend met de nodige kwinkslagen. Met de nodige dosis creativiteit en humor worden de cryptische omschrijvingen vooraf bedacht en samengesteld.

De Vrolijke Veiling Show wordt gepresenteerd door een gerenommeerde en veelzijdig artiest die zijn sporen reeds heeft verdiend. Wie kent ‘m niet? Arie J. de Bok – het nog steeds populaire typetje van André van Duin. Als veilingmeester zal hij het publiek in deze show vermaken. Notaris Mr. Arie J. de Bok veilt in zijn show vele producten/artikelen die door de opdrachtgever beschikbaar worden gesteld.

Volop humor, echter óók oplettendheid is geboden. De te veilen artikelen zijn namelijk onherkenbaar verpakt en worden uitsluitend cryptisch omschreven. Hiermee kunnen potentiële kopers op een dwaalspoor worden gezet en blijkt het artikel opeens iets anders te zijn dan men verwacht.

Arie J. de Bok wordt in deze humoristische show geassisteerd door zijn veilingmedewerker gestuurd door een bekend veilinghuis . Of is het nu andersom? Wordt hij geassisteerd door Arie J. de Bok? Hoe het ook zij, beiden zorgen er voor dat het aanwezige publiek kostelijk wordt vermaakt en dat sommigen zich de ‘haren uit het hoofd trekken’ omdat ze niet alerter op de aanwijzingen hebben gereageerd.

De Veiling
De door de opdrachtgever beschikbaar gestelde artikelen worden daadwerkelijk geveild. Deze worden de ene keer per opbod verkocht, de andere keer per afslag. Bij per opbod verkopen gaat het artikel naar de hoogste bieder waarbij de veilingmeester het hoogste bod nauwkeurig in het vizier houdt. Bij deze methode wordt ten alle tijden “afgeslagen” als het hoogste bod ruim (minimaal 35-40%) onder de winkelverkoopprijs ligt. Wordt er per afslag verkocht, dan is de bodemprijs van het artikel reeds vooraf vastgesteld. Het artikel wordt na de omschrijving op een relatief hoog bedrag ingezet waarna de veilingmeester zakt met de prijs. Bijvoorbeeld: € 10 – 9 – 8 – 7 – 6 – 5 – 4 etc. Degene die bij een bepaald bedrag als eerste roept “Voor Mij” koopt het artikel tegen dié prijs.

Achteraf zal blijken of hij/zij niet wat langer had moeten wachten met roepen want het zou best eens kunnen zijn dat de bodemprijs slechts een fractie is van de prijs waarop het artikel is ingezet. Wordt de bodemprijs bereikt en heeft niemand geroepen “Voor Mij” dan wordt het artikel niet verkocht. Nadat er is afgeslagen dient de koper ten alle tijden éérst het bedrag te betalen. Pas dan krijgt de koper te zien wat hij/zij nu heeft gekocht. En juist dat kan wel eens héél spannend uitpakken!!

Cryptische omschrijvingen en aanwijzingen
Alle te veilen artikelen worden onherkenbaar verpakt of zitten in een grote doos. De veilingmeester begint zijn veiling met het oplezen van de cryptische omschrijvingen en aanwijzingen. Hiermee kan men zich een beeld vormen over welk artikel het gaat óf … zou kunnen gaan. De kracht van deze show zit ‘m ook in de humor waarmee de omschrijvingen en aanwijzingen zijn opgesteld. Het zou dus zelfs zo kunnen zijn dat de omschrijvingen duiden op een artikel dat óók in het open veld kan worden gebruikt, óf in het bos óf dat het artikel ook wel wordt meegenomen in de auto – zeker als men hiermee een lange vakantierit moet maken. Hilariteit alom als er wordt afgeslagen op bijv. € 3,00 en blijkt dat de koper een rol wc-papier heeft gekocht. Leedvermaak aan de ene kant, een bijzondere teleurstelling aan de andere kant want € 3,00 voor een rol wc-papier is wel erg veel betaald.

De Veiling Show zou geen Vrolijke Veiling Show zijn als plots blijkt dat de medewerker een fout heeft gemaakt en het verkeerde artikel in de doos heeft gestopt. Terwijl nog velen zich vermaken over het leed dat de koper is aangedaan, verschijnt het ware artikel op het podium. De aangedane koper zal méér dan verrast zijn als blijkt dat hij/zij voor het luttele bedrag van € 8,00 een autoradio heeft gekocht. U zult dan ook begrijpen dat bij het volgende te veilen artikel vele mensen meebieden en SUCCES kan worden GEGARANDEERD !!

Presentatie
De show wordt gepresenteerd vanaf een podium te verzorgen door de opdrachtgever. De show wordt uitgevoerd inclusief een spreekstoel en een geluidsinstallatie. Te veilen artikelen: opdrachtgever dient zorg te dragen voor minimaal 5-6 artikelen die per veilingblok worden verkocht.

De opbrengst van de geveilde artikelen vloeit terug naar de opdrachtgever of een goed doel. Per artikel wordt genoteerd hoeveel euro dit heeft opgebracht.